Vallès 2014-2015

 

 

 

Cursos Pla Vallès
Kinesiologia, aprenentatge i integració cerebral

Modalitat: Curs presencial
Adreçat a: Professorat de totes les etapes educatives.

Presentació:
Probablement alguna vegada us haureu preguntat per què hi ha alumnes que tenen èxit a l’escola i en canvi a altres els costen els aprenentatges. També haureu observat que, com a conseqüència, aquest@s nen@s perden la motivació o se senten esgotats per tot l’esforç que fan. Educadors i pares no saben què fer per ajudar-los a desenvolupar el seu propi potencial i donar una nova oportunitat per millorar les habilitats d’aprenentatge.
KIN.AP consisteix en una sèrie d’exercicis i protocols d’estimulació cerebral que potencien la integració psico-sensorio-motora de la persona, integrant les habilitats motrius que generen les estructures del pensament. L’eficient funcionament del cervell requereix una bona integració entre totes les seves àrees i comissures.
Els beneficis són la millora en la concentració, organització, planificació, memòria, comunicació, creativitat, habilitats visual, auditives, motrius, lectoescriptura, dislèxia, TDA, TDAH, entre d’altres.
El que pretenem és que aquelles tasques en què hi tenim dificultat i requereixen molt d’esforç esdevinguin fàcils i plaents.
L’objectiu principal del curs és facilitar eines per aplicar en el dia a dia a l’aula i noves maneres d’ensenyar i aprendre.

Objectius:

  • Saber promoure una ensenyança basada en el moviment en el dia a dia a l’aula. Entenent que els exercicis gimnàstics pel cervell proposats afavoreixen l’estimulació i la integració visual, auditiva, manual i dels hemisferis cerebrals.
  • Aprendre el protocol bàsic de KIN.AP.
  • Facilitar eines i recursos per innovar a l’escola, per tal d’aportar facilitat i plaer als aprenentatges.
  • Aprendre tècniques de gestió de l’estrès emocional.

Continguts:

  • La kinesiologia, conceptes introductoris
    • Què es kinesiologia  i què és KIN.AP
    • Breus referents històrics
    • Nou paradigma:  a l’aula ens movem, el moviment estimula el cervell i afavoreix els aprenentatges
  • La gestió de les emocions. Exercicis i pràctiques
  • Els tres ponts d’integració cerebral
  • Els dos bàsics per al cervell
    • L’oxigen
    • L’aigua
    • La seva integració a l’aula
  • Els 8 exercicis bàsics, beneficis i aplicacions i pràctiques
    • Beure aigua
    • Estimulació de la glàndula del timus
    • El switching i els tres plans anatòmics
    • Marxes creuades
    • Les orelletes
    • El vuit estirat
    • El ninot de drap
    • Els ganxos
  • Introducció al test kinesiològic
  • Perfils d’aprenentatge
  • Exercicis d’ampliació
  • Dinàmiques individuals i de grup

Metodologia: La metodologia serà participativa per tal de compartir experiències i apropar els plantejaments teòrics i pràctics al dia a dia dels professionals de l’educació que hi assisteixin.
Al llarg del curs es demanaran als assistents dues pràctiques d’intervenció a l’aula.

Professorat: Àngels Xena Marsol, mestra i kinesiòloga.

Durada: 20 hores.
Calendari: del 26 de gener al 16 de març de 2015 (El 16 de febrer no hi ha classe).
Horari: dilluns de 18 a 21 h. (6 sessions de 3 hores + 1 de dues hores).

Lloc de realització: Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB, Bellaterra.
Hi ha un aparcament molt gran al davant de l'edifici i, si veniu en tren, amb els Ferrocarrils de la Generalitat, s'hi arriba caminant en deu minuts. En el mapa que trobareu en aquesta adreça http://www.uab.cat/doc/planol_UAB_actualitzat és l'edifici 6.

Preu: 70 €

Places exhaurides

   

 

 

 

ICE - Edifici A - 08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallčs), 93 581 23 93, Fax 93 581 46 56 - ga.ice@uab.cat / Sant Antoni M. Claret, 171 - 08041 Barcelona - Tel. 93 433 50 50 - ice.santpau@uab.cat