Vallès 2014-2015

 

 

 

Cursos Pla Vallès
Aplicació de les Intel·ligències Múltiples a l’aula de primària i de secundària

Modalitat: Curs presencial
Adreçat a: Professorat d'educació primària i secundària.

Presentació:
En el curs s’analitzarà com el concepte d’Intel·ligència vigent condiciona les pràctiques educatives i s’introduirà la visió que dóna la Teoria de les Intel·ligències Múltiples i com aquesta pot donar recursos i estratègies per millorar el rendiment acadèmic de tot l’alumnat. El curs és teòric i pràctic amb experiències educatives portades en centres de primària i de secundària. Es faran sessions presencials i dues virtuals a través de la plataforma moodle.

Objectius:

  • Conèixer els conceptes d'intel·ligència vigents, i com condicionen diferents pràctiques educatives.
  • Millorar el rendiment acadèmic mitjançant l'aplicació de la teoria de les intel·ligències múltiples a l'aula.
  • Combatre el fracàs escolar a partir de la formació del professorat en el tractament individualitzat de l'alumne/a.
  • Posar en pràctica eines de detecció i observació que abastin 8 tipus d'intel·ligència.
  • Aprendre a millorar l'autoestima de l'alumnat, la seva maduració i les seves intel·ligències socials.
  • Conèixer i practicar recursos educatius que previnguin l'objecció escolar.
  • Practicar recursos que incrementin la flexibilitat de grups i l'atenció a la diversitat a l'aula.
  • Posar en pràctica diverses formes d'avaluació que contemplin competències normalment poc observades.
  • Aprofundir tipus d'intel·ligència normalment menys treballats, con la naturalista i la intrapersonal.
  • Promoure la millora del benestar i l'acció docent, a partir de l'auto-coneixement del/la professor/a.

Continguts:

  • El marc teòric de les Intel·ligències Múltiples en l'àmbit educatiu.
  • El coneixement de l'alumne/a des del marc de la teoria de les IM.
  • Detecció i observació dels 8 tipus d'intel·ligència.
  • Diversificació de les formes d'accés al coneixement.
  • Diversificació de les formes d'avaluació.
  • Flexibilitat, diversitat i atenció individualitzada.
  • Formació naturalista i interpersonal.
  • Formació intrapersonal i activitat de cloenda.

Metodologia:
El curs serà teòrico-pràctic, la part pràctica està basada en l'experiència de tres centres educatius: l'Institut Montgrós de Sant Pere de Ribes, l'Escola Puigventós i l'Institut Creu de Saba d'Olesa de Montserrat.
Es portaran a terme activitats presencials, dues de les sessions contenen activitats de tipus telemàtic que es lliuraran a través de l'entorn Moodle.

Professorat: Meritxell Comella, Isabel Montoro, Javier Morales, Àlex Sala, Susanna Soler i Lluïsa Vinyals, formadors del la Xarxa d'Intel·ligències Múltiples de l’ICE de la UAB.

Durada: 20 hores.
Calendari: del 4 de febrer al 8 d'abril de 2015. El 18 de febrer i el 8 d'abril les sessions són no presencials.
Horari: dimecres de 18 a 20:30 h.

Lloc de realització: Facultat de veterinària de la UAB, Bellaterra.
Hi ha un aparcament molt gran al davant de l'edifici i, si veniu en tren, amb els Ferrocarrils de la Generalitat, s'hi arriba caminant en cinc minuts. En el mapa que trobareu en aquesta adreça http://www.uab.cat/doc/planol_UAB_actualitzat és l'edifici 14.

Preu: 70 €

Places exhaurides

   

 

 

 

ICE - Edifici A - 08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès), 93 581 23 93, Fax 93 581 46 56 - ga.ice@uab.cat / Sant Antoni M. Claret, 171 - 08041 Barcelona - Tel. 93 433 50 50 - ice.santpau@uab.cat