L'objectiu d'aquestes trobades és donar a conèixer experiències d'aplicació de la Pedagogia Sistèmica, que s’estan duent a terme a les diferents etapes i contextos educatius del nostre país, amb la voluntat que totes les persones que estan treballant des d’aquesta perspectiva, trobin un recolzament vivencial a les seves pràctiques pedagògiques i/o d’acompanyament, i que les persones que s'interessen en conèixer aquesta proposta trobin un espai on poder-s’hi posar en contacte.

En aquesta ocasió gaudirem de tres noves propostes. Ens ha semblat interessant recollir una experiència de primer cicle de primària, en què es mostra com pot ser de suggerent un lapbook realitzat pels infants, que recull un projecte realitzat a l’aula; també una experiència multidisciplinar de secundària, que combina un camp tan actual com el treball amb els xacres i la llengua i la literatura; també una experiència de caire més personal, amb aplicacions pedagògiques, en relació a l’art i les seves diverses manifestacions, tot plegat sota el paraigua de la Pedagogia Sistèmica. En un quart moment tindrem l’oportunitat de compartir l’actualització de les activitats, formacions, projectes, ..., que es duen a terme des de la Xarxa de PS de Catalunya, emmarcades des de l’Equip de Pedagogia Sistèmica de l’ICE de la UAB, institució que des dels inicis ha donat suport a aquesta mirada innovadora del sistema educatiu del nostre país.

PROGRAMA


18:00 Benvinguda i presentació de la trobada, a càrrec d'Anna Cros, directora de l’ICE de la UAB, i de Xavi Garriga i Carles Parellada, coordinadors de l’Equip de Pedagogia Sistèmica de l’ICE de la UAB.

18:10 Qui soc?, d’on vinc? Cap on vaig?, a càrrec de Xavier Inglès i Bo, mestre de primària amb l’especialitat de música, membre de l’Equip de Llengua i Cohesió Social del Departament d’Ensenyament durant un any i posteriorment coordinador del mateix equip al Camp de Tarragona durant tres anys. Actualment treballa a l’Escola Joan Perucho d’Albinyana acompanyant nenes i nens de segon de primària. Màster en Educació Sistèmica Multidimensional per la URV de Tarragona.

Amb la seva intervenció educativa procura apoderar els i les alumnes de la classe, donar-los-hi ales cap a la vida. Tal i com ell mateix diu “treballant el conèixer-nos nosaltres mateixos, sota el lema de “qui sóc?”, conèixer, saber i apreciar el nostre sistema familiar, sota el lema “d’on venim?”, i llençar-nos a la vida, sota el lema “cap on anem?””. La finalització d’aquesta tasca consisteix en un ritual de tancament de la tasca realitzada, tanmateix del curs, per deixar les coses ben lligades, tot aprofitant obrir les noves portes al curs vinent. Aquest projecte el va dur a terme al primer nivell del primer cicle de primària.

18:40 Els xacres a l'àrea de llengua i literatura, a càrrec de María José Reina Domínguez, llicenciada en Filologia Clàssica i Filologia Hispànica per l'UAB. Professora de Llengua i Literatura castellana a secundària des de fa vint anys, actualment treballa a l'INS S'Agulla de Blanes. També ha sigut coordinadora TIC durant uns quants anys. Màster en Educació Sistèmica Multidimensional per la UdG de Girona.

En el seu treball recull i adapta propostes d'activitats, per treballar cadascun dels set xacres,  que puguin ser inserides dintre de la programació de l'àrea de llengua i literatura, atenent a la perspectiva de la Pedagogia Sistèmica. Pretén afavorir la multidisciplinarietat i el treball amb les múltiples intel·ligències, amb l'objectiu de formar persones íntegres. Aquest projecte s’ha dut a terme en el primer cicle de l’ESO.

19:10 L’Art, on Creació, Meditació, y Coneixement, es donen la mà, a càrrec d’Ana María Gutiérrez Pérez, llicenciada en Belles Arts per la Universitat Nacional de Colòmbia en Bogotà i becària en Brandt Diixon de la Fullbright Newcomb College, Tulane University, New Orleans. Ha fet exposicions individuals i col·lectives a Catalunya i arreu. Té experiència professional en àmbits diversos: escola per a nens sords i dibuix a nivell universitari, a Bogotà; a Catalunya tallers d’arts d’estiu, assessories de l’ICE de la UdG per escoles, ..., TAPS taller d’arts plàstiques on imparteix classes d’art per Adults i Mainada. Màster en Educació Sistèmica Multidimensional per la UdG de Girona.

Una experiència de transformació personal arran de la formació de Pedagogia Sistèmica i el món de l’art. Relat d’un Trajecte: obra artística, implicació sistèmica i creixement espiritual. L’aportació que la mirada sistèmica li ha donat per reconèixer la força i potencialitat terapèutica de l'art.

19:40 Actualització de les activitats de la Xarxa de Pedagogia Sistèmica de Catalunya, a càrrec de Sílvia Palou, Jordi Vilaseca, Mercè Pena, Cris Gamo, Xavi Garriga, i Carles Parellada, membres de l’Equip de Pedagogia Sistèmica de l’ICE de la UAB.

20:20 Acomiadament, a càrrec de Carles Parellada, responsable de l’Equip de PS de l’ICE de la UAB.


Lloc, dia i hora
Sala d’Actes del Rectorat – Edifici Rectorat – Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra (Cerdanyola del Vallès).
Dijous, 4 de maig de 2017 – a les 18 h.

Cal fer la inscripció en aquesta pàgina. És molt important que feu aquest pas per un tema de previsió d'espai, i per poder-nos organitzar per acollir-vos de la millor manera possible. Aquesta és una activitat oberta, i gratuïta, a la qual podeu convidar a les persones dels vostres equips docents o professionals, i a qualsevol persona que us sembli que li pugui interessar, i tan sols cal que faci la inscripció corresponent.

Recordeu, però, que, com a totes les activitats de l'ICE adreçades a persones adultes, no es podrà accedir a la sala amb bebès ni infants.

Inscripcions: Formulari

La Sala d'Actes del Rectorat, és a l'edifici del Rectorat de la UAB a Bellaterra. Si veniu amb cotxe hi ha un aparcament davant l'edifici, i si veniu amb tren, amb els Ferrocarrils de la Generalitat, s'hi arriba caminant en tres minuts. En aquesta pàgina http://www.uab.cat/accessibilitat-transports/, trobareu com accedir a la UAB i en aquest plànol és l'edifici 53, just davant de Veterinària.

A les persones que assisteixin a les dues trobades del curs 2016-2017 se'ls emetrà un certificat de 5 hores, reconegut com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Recordeu que per obtenir-lo heu d'haver signat els fulls de control d'assistència que hi ha a la secretaria de les trobades al seu inici.

L'assistència a una sola de les sessions no està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. En aquest cas, si necessiteu un certificat d'assistència, ens el podeu demanar per correu electrònic a l'adreça ga.ice@uab.cat

 

 

 

ICE - Edifici A - 08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès), 93 581 15 98, Fax 93 581 46 56 - ga.ice@uab.cat