Sessió sobre
L'evolució de la norma. Deu casos significatius

A càrrec de David Paloma, professor de la Facultat de Ciències de la Comunicació i Mònica Montserrat, coordinadora del Postgrau de Correcció i Assessorament Lingüístic de la UAB.

Presentació
El programa Argó de l'ICE i la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona hem organitzat aquesta jornada adreçada al professorat de primària i secundària.

Descripció
Amb motiu de la publicació d'una nova gramàtica i també d'una nova ortografia de la llengua catalana, hem pensat en organitzar aquesta sessió per parlar del tema.

Es presentaran deu casos significatius (cinc d'actuals i cinc de fa més de cent anys) que demostren que la norma evoluciona. Aquesta evolució no és exempta ni de tòpics ni d'arguments, a favor i en contra. Veurem els canvis que aprovarà l'Institut d'Estudis Catalans el pròxim 17 de novembre i veurem, també, els canvis principals que va adoptar la llengua catalana durant el modernisme.

Acabarem la conferència amb la presentació d'una activitat que iniciem el curs 2016-2017, la Ruta Pompeu Fabra, adreçada sobretot a estudiants de secundària i de batxillerat.

Data: 15 de novembre de 2016
Horari: 18:30 h
Lloc: Sala d'Actes del Rectorat a Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)
Preu: Activitat gratuïta

Aquesta activitat no està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Si necessiteu un certificat d'assistència ens el podeu demanar per correu electrònic a l'adreça ga.ice@uab.cat

Formulari d'inscripció

ICE - Edifici A - 08193 Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) - Tel.93 581 15 98 / Fax.93 581 46 56 - ga.ice@uab.cat